Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Lyckopiller

Av Siri - 11 november 2011 08:41

 Jag läser boken Pillret som handlar om hur synsättet inom psykologi har förändrats sedan 1800-talet och fram till idag. Mest handlar det om de så kallade lyckopillrenas resa och hur de började skrivas ut till höger och vänster. Man får följa människor som pillren har räddat liv på liksom människor som har fått sina liv förstörda av dem.

Jag vet inte vad jag ska tycka om det hela, jag tror nog att terapi tillsammans med psykofarmaka kan vara den rätta vägen för de som har depressioner.


Min mamma äter piller, hon blev för två år sedan nedstämd och ville inte göra något alls. Från att ha gått från världens mest sprudlande människa till att sitta helt still och knappt ens vilja prata. Vi tvingade henne att gå och prata med någon tillslut efter att hon gått ner vansinnigt mycket i vikt och ingen av oss tre syskon kände igen henne. Hon fick piller och sakta men säkert kom vår mamma tillbaka. Hon är väl inte helt återställd än, ett bakslag komnär mormor dog. Då föll mamma igen. Men jag tror i alla fall att pillerna har hjälpt henne att hitta sig själv igen.


Jag tror inte att man kansäga att något är helt bra eller helt dåligt. Vad som passar är nog väldigt individuellt. Men att hjälp finns när man väl hamnat i en nedåtgående spiral är guld värt.


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siri - 15 november 2011 15:46

På lördag ska vi se på den nya Twilightfilmen!!!! Det blir  jag och min tjej och min bästa kompis och vi ska ha en helhelg med tapas på fredagen och julmarknad på lördagen med Twilight på kvällen. Jag ser fram emot det så galet mycket! Jag kan ju doc...

Av Siri - 14 november 2011 10:27

Filmen går ut på att alla männsikor har en viss tid att leva, man kan deala sig till mer eller jobba sig till mer. Eller tjäla tid av andra. Rika har mer tid, eller rättare sagt så är man rik om man har mycket tid för valutan är tid. Man köper allt m...

Av Siri - 12 november 2011 12:50

Jag sitter ute på balkongen invirad i fyra filtar och dubbla mjukisbyxor. Det är ganska kallt såhär i november men solen lyser och jag älskar att vara ute. Jag har en psykologibok i knät och läser om makalösa medicinbolag. Totalt crazy vilka pengar d...

Av Siri - 11 november 2011 16:51

Fördriver för övrigt tid genom att spionera på mina ex på facebook. Givande. ...

Av Siri - 11 november 2011 16:48

... har det inte blivit något av. Tjejen jobbar och har gått till gymet nu och jag ligger och äter godis och har ångest. Varför käkar man så mycket skit när man tänker att man ska gå ner i vikt?! Jag är störd i huvudet. Uppenbarligen. ...

Presentation


Cést moi...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards